Arbetskraft och Sysselsättning Tvister Review - Edition två Lagen Recensioner

Under de senaste nio åren, vi har kartlagt milstolpar och stora händelser på den internationella arbetsrätten utrymme för att uppdatera och publicera Employment Law ReviewDenna tionde upplaga är ett bevis på den ständigt ökande betydelse av internationella sysselsättning lag. Olika utgåvor av denna bok har lyfts fram, ändringar i lagstiftning i många jurisdiktioner under de senaste åren betona varför vi fortsätter att konsolidera och gå igenom denna text för att läsaren ska få en up-to-date reference guide. Sport Law Review är avsedd som en praktisk verksamhet med fokus på juridisk guide för alla berörda parter inom idrott, inklusive sport affärsenheter, idrottsförbund, idrottsföreningar och idrottare. Dess mål är att ge en analys av den senaste utvecklingen och dess effekter på sport lag sektorn i arton länder. Det kommer att fungera som en handbok för praktiker till hur ett urval av de juridiska ämnen behandlas under olika nationella lagar. Det övergripande temat för de senaste tolv månaderna är att fortsätta förändring i regelverket i privata förmögenhet arena. Takten komponent ses bäst i inledningen av nya regimer eller uppdatering av befintliga regler. Temat för konvergens är baserat på hur centralt betydande begreppet"gynnsam ägande"blir till många av de initiativ. En tredje del är en växande divergens mellan Europeiska Unionen och Förenta Staterna i denna arena: Europeiska Unionen fortsätter att tvinga takten på öppenhet, medan Usa fortsätter på en mycket lugn hastighet och ger större vikt till integritetsfrågor än sina Europeiska grannar. Ersättning till koncernledningen omfattar en rad olika metoder och är följaktligen påverkas av många olika rättsområden, inklusive skatt, sysselsättning, värdepapper och andra aspekter av företagens rätt. Vi har strukturerat den här boken med avsikten att ge läsaren en översikt av dessa rättsområden som de hänför sig till området för ersättning till koncernledningen. Vi hoppas att läsarna hittar den följande diskussionen av olika skatter, lagstadgade, reglering och tillsyn, regler och myndigheter lärorikt. Välkommen till den andra upplagan av Hälso-Law Review Denna översikt ger en introduktion till hälso-och sjukvård ekonomier och deras rättsliga ramar i sjutton jurisdiktioner, med nya bidrag från Japan, Korea och Finland. Dessa nya kapitel, tillsammans med uppdateringar att de jurisdiktioner som tidigare omfattats i den första upplagan, endast tjäna till att understryka att detta är en ständigt föränderlig miljö. Samtidigt väldigt varierande, är det möjligt att urskilja gemensamma utmaningar och liknande metoder i mycket olika länder. Spelande lag är ett lämpligt ämne för en sådan analys för ett antal skäl För det första, jämfört med vissa juridiska discipliner (såsom finansiell reglering, digitala rättigheter, konkurrens eller telekom lag) spel har en mycket lång historia och djupa rötter i den mänskliga kulturen och lagstiftningen. Politiken för invandring fortsätter att dominera rubrikerna världen över och invandring utövare, oavsett var de bor, att möta en ständig ström av politisk kontroll, politisk utveckling och lagstiftningen ändras.